Ви точно впевнені в своєму шоломі?

Починається вибір мотошлема з безпеки, адже саме для збереження нашої голови в цілісності ми його беремо. Зараз на нашому ринку найбільш часто зустрічаються сертифікати DOT і ECE/ONU 22.05.
Перший, DOT - сертифікат Міністерства Транспорту США, так само є більш авторитетний приватний американський сертифікат Snell (SMF), але він не на багато краще. При тестуванні в DOT шолом кидають на плоску ковадло з висоти 6 футів (183 см), а також на напівсферичну ковадло з висоти 4,5 фути (137 см). Snell піддає шоломи більш серйозних випробувань на удар: шоломи падають з висоти 10 і 7,5 фути (304 см/228 см) на обидва типи ковадла.
Так як стандарти Snell більш вимогливі, ніж стандарти Міністерства Транспорту, на дані шоломи одночасно наноситься сертифікаційна марка "DOT".
Якщо компанія-виробник хоче одержати сертифікат Snell, вона повинна надати для проведення тестування 5 шоломів. 4 шолома будуть проходити власне процедуру тестування, а п'ятий примірник залишиться у Фонді в якості зразка. Якщо конструкція шолома проходить тести, виробник укладає контракт з фондом Snell. За цим контрактом SMF отримує можливість закуповувати шоломи безпосередньо у виробника і проводити постійне тестування, що забезпечує контроль якості сертифікованої продукції.
Сертифікація DOT висуває менші вимоги. Виробник шоломів сам тестує свою продукцію і визначає, чи відповідає конструкція шолома стандарту Міністерства Транспорту. Хоча виробник навіть не зобов'язаний повідомляти в Міністерство про результати тестування своєї продукції, DOT іноді проводить свої власні тести, а також влаштовує вибіркові перевірки. Як би те ні було, так як виробник не зобов'язаний інформувати Міністерство про результати тестування, сертифікація DOT цілком заснована на принципі "довіри".
У 2001 році Міністерство Транспорту провело вибіркові перевірочні тести 40 шоломів. 20% шоломів не змогли пройти сертифікаційні тести, серед них: AFX, Fulmer, HJC, M2R, NEXL, THH.
Тепер, коли ми повністю переконалися в марності сертифіката DOT, переходимо до ECE 22.05.
Стандарт підготовлений Економічною Радою Європи (ECE), і, фактично, цей стандарт найбільш часто діє в різних країнах – стандарт ECE 22.05 є обов'язковим у більш ніж 50 країнах по всьому світу. Тоді як всі стандарти мотошоломів ставлять своєю метою контролювати характеристики мотошлема при захисті голови мотоцикліста, деякі технічні вимоги стандартів істотно відрізняються.
Американські мотоциклісти користуються перевагою, так як стандарт ECE 22.05 не суперечить безпосереднім чином стандарту DOT. Вибіркові тести показують, що шоломи, сертифіковані стандарту ECE, також відповідають вимогам стандарту FMVSS 218. Звичайно ж, не все шоломи, сертифіковані стандартом DOT, будуть відповідати вимогам стандарту ECE 22.05, тому що європейський стандарт вимагає, щоб тестування проводилося на більш високих швидкостях порівняно з DOT.
Іншою перевагою стандарту ECE 22.05 є обов'язкова вимога проведення тестування партії перш, ніж вона надходить до мотоциклістів, які їздять по дорогах. Для споживача це означає, що якість шолома відповідає стандарту ECE 22.05, який вимагає проведення обов'язкового вибіркового тестування кожної випущеної партії шоломів перш, ніж вона йде з заводу, замість того, щоб проводити вибіркове тестування продукції вже після того, як дилерам відправили тисячі одиниць шоломів невідомої якості.
Жоден з шоломів, розроблений з того чи іншого стандарту, не може забезпечити максимальний захист у всіх типах аварій, і жоден з шоломів не може захистити мотоцикліста від усіх можливих ударів. Шоломи можуть розробляти так, щоб вони забезпечували додатковий захист, наприклад, повні шоломи на відміну від шоломів з відкритим обличчям, але додатковий захист призводить до збільшення ваги шолома.
Яку вагу ви хочете носити на голові? Якщо вам не сподобаються шоломи з меншим ступенем захисту, ви купите шолом, який буде закривати майже всю голову, а його вага складе близько 1,4 кг. Якщо ви виберете мотошолом, який відповідає вимогам жорсткого стандарту ECE 22.05, ви знизите цей вагу і забезпечите себе максимальним захистом.
Шоломи, сертифіковані стандарту ECE 22.05, дозволяється використовувати в змаганнях AMA, CCS, FIM, Formula-USA і WERA, і ними користується майже кожен професійний мотогонщик, що бере участь в чемпіонатах світу з шосейно-кільцевих гонок, мотокросу, а також в гонках по бездоріжжю, включаючи найпрестижніші мотогонки – Мото Гран-прі. Мотошлемы, сертифіковані одночасно стандартами DOT і ECE 22.05, забезпечують найвищий рівень захисту в реальних умовах, а також володіють невисоким вагою, що робить вплив на комфортабельність під час використання на протязі всього дня і на здатності мотоцикліста.
Важно помнить, что любой шлем рассчитан только на одну аварию. Даже в том случае, если после аварии оболочка шлема не имеет трещин, защитный пенонаполнитель внутри шлема мог быть подвержен давлению в результате удара и потерять свои свойства. Когда шлем ударяется о твердый предмет, оболочка шлема рассеивает удар, увеличивая его площадь, а оставшуюся силу поглощает пена.
Если пена потеряла свои защитные свойства в результате первой аварии, она не сможет поглотить энергию, возникающую во время удара. Это, в свою очередь, значительно увеличивает степень возможных травм головы.
Нарешті, слід купувати тільки шолом відповідного розміру. Це здається дуже простий рекомендацією, але часто саме їй не приділяють належної уваги. Вільний або незручний шолом не тільки відволікає мотоцикліста під час водіння, але і забезпечує меншу ступінь захисту, а також збільшуються шанси, що шолом просто звалитися з голови під час аварії.
Тепер Ви знаєте який сертифікат потрібно шукати при виборі шолома. У наступній статті ми розглянемо лінійку шоломів МТ і розповімо як підібрати шолом під себе.